Aktualności
Informacja o kontroli zbiorników bezodpływowych i przydomowych oczyszczalni ścieków

Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, Burmistrz Gminy zobowiązany jest do prowadzenia kontroli wszystkich nieruchomości, wyposażonych w zbiorniki bezodpływowe (szamba) oraz przydomowe oczyszczalnie ścieków.
Właściciele nieruchomości zobowiązani są do zawarcia umów oraz posiadania dowodów płatności za opróżnianie zbiorników bezodpływowych lub instalacji przydomowych oczyszczalni ścieków.
Kontrola polega na stawieniu się właściciela nieruchomości w Urzędzie Miejskim w Sułkowicach w celu okazania:
a) dokumentów potwierdzających regularny wywóz nieczystości ciekłych z posesji tj. rachunek/faktura VAT (3 ostatnie faktury),
b) umowy za korzystanie z usług wykonywanych przez przedsiębiorcę posiadającego zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych na terenie Gminy Sułkowice.
Przedmiotowe dokumenty należy przedłożyć do Urzędu Miejskiego w Sułkowicach, ul. Rynek 1, 32-440 Sułkowice, I piętro, pokój 115, w terminie do dnia 30 czerwca 2025 roku.
Brak okazania dokumentów w ww. terminie będzie skutkował niezapowiedzianą kontrolą zbiornika bezodpływowego lub przydomowej oczyszczalni ścieków, znajdującego/znajdującej się na nieruchomości.
Nie dotyczy nieruchomości podłączonych do istniejącej sieci kanalizacyjnej.