Aktualności
Zawiadomienie o wszczęciu postępowania administracyjnego w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn. ,,Rozbudowa istniejącego zakładu produkcyjnego poprzez budowę budynku magazynowego".

OŚ.6220.2.2022
ZAWIADOMIENIE - OBWIESZCZENIE
o wszczęciu postępowania i wystąpieniu do organów współdziałających
Zgodnie z art. 61 § 4 i art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U z 2021 r., poz. 735 z późn. zm.), art. 73 ust. 1 oraz art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U z 2022 r., poz. 1029 z poźn. zm.) orazzgodnie z §3 ust. 2 pkt 2 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1839 ze zm.)
zawiadamiam
- iż na wniosek z dnia 30 czerwca 2022 roku Inwestora Vernitech Sp. z o.o., Biertowice 259, 32-440 Sułkowice, reprezentowanego przez pełnomocnika P. Janusza Dziadeckiego,wszczęto postępowanie administracyjne w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację dla planowanego przedsięwzięcia: ,,Rozbudowa istniejącego zakładu produkcyjnego poprzez budowę budynku magazynowego z punktami rozładunku ciekłych surowców niebezpiecznych, kanałem technicznym, z instalacjami budynku: eNN, ogrzewania, wentylacji mechanicznej oraz instalacjami wewnętrznymi działki: przebudową istniejącej kanalizacji opadowej ze studniami chłonnymi, przebudową istniejącej wewnętrznej linii zasilania elektrycznego, dojazdem i dojściem do projektowanego budynku na działkach 39, 38 obręb 0001 Biertowice, gmina Sułkowice”. Przedsięwzięcie będzie realizowane na działkach: 38 oraz 39 położonych w Biertowicach.
- o przekazaniu złożonego wniosku do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Myślenicach, Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Krakowie oraz Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie – Zarządu Zlewni Krakowie w celu uzyskania opinii co do konieczności przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko i ustalenia ewentualnego zakresu raportu.
Wobec powyższego informuję o uprawnieniach wszystkich stron tego postępowania wynikających z art. 10 Kodeksu postępowania administracyjnego do czynnego w nim udziału w każdym jego stadium.
W związku z powyższym, zainteresowane strony mogą zapoznać się ze złożoną przy wniosku dokumentacją sprawy w Urzędzie Miejskim w Sułkowicach, Rynek 1, w pokoju nr 115 w godzinach urzędowania, tj: 8:00 - 16:00 w poniedziałki, 8:00 - 14:00 od wtorku do piątku.
Przedmiotowa inwestycja należy do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, określonych w §3 ust.2 pkt 2 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1839 ze zm.).
Zgodnie z art. 64 ust. 1 i 2 o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U z 2022 r., poz. 1029 z poźn. zm.), w toku postępowania zmierzającego do wydania decyzji
o środowiskowych uwarunkowaniach dla niniejszego przedsięwzięcia, należy uzyskać opinie Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Krakowie, Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Myślenicach oraz Zarządu Zlewni Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie w Krakowie.
Wobec powyższego rozstrzygnięcie sprawy nastąpi niezwłocznie po uzyskaniu wymaganych opinii oraz ewentualnych uzgodnień.
Pouczenie
- W toku postępowania strony oraz ich przedstawiciele i pełnomocnicy mają obowiązek zawiadomić organ administracji publicznej o każdej zmianie swojego adresu. W razie zaniedbania tego obowiązku doręczenie pisma pod dotychczasowy adres ma skutek prawny (art. 41 Kodeksu postępowania administracyjnego).
- Strony niniejszego postępowania – mają prawo czynnego udziału w każdym stadium postępowania, a przed wydaniem decyzji możliwość wypowiedzenia się co do zebrania dowodów i materiałów oraz zgłoszonych żądań (art. 10 Kodeksu postępowania administracyjnego).
- Strona może działać przez pełnomocnika (art. 32 Kodeksu postępowania administracyjnego).
- Pełnomocnictwo powinno być udzielone na piśmie (art. 33 §2 Kodeks postępowania administracyjnego). Pełnomocnik jest zobowiązany przedłożyć do akt oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa, z załączonym dowodem wpłaty opłaty skarbowej
w kwocie 17 zł, zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U.
z 2021 r., poz. 1923 z poźn. zm.). - Jeżeli strona ustanowiła pełnomocnika, pisma doręcza się pełnomocnikowi. Jeżeli ustanowiono kilku pełnomocników doręcza się pisma tylko jednemu pełnomocnikowi. Strona może wskazać takiego pełnomocnika (art. 40 § 2 Kodeksu postępowania administracyjnego).
Ponieważ w powyższej sprawie liczba stron przekracza 10, zgodnie z art. 74 ust. 3 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U z 2022 r., poz. 1029 z poźn. zm.) oraz art. 49 Kodeksu Postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U z 2021 r., poz. 735 z późn. zm.) - zawiadomienie zostanie zamieszczone na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Sułkowicach oraz w Biuletynie Informacji Publicznej. Zawiadomienie uznaje się za doręczone po upływie 14 dni od dnia, w którym nastąpiło udostępnienie pisma w Biuletynie Informacji Publicznej.
Podanie do publicznej wiadomości nastąpiło dnia 15.07.2022 r.